۰ تا ۱۰۰سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری چیست؟

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری:

بسیاری از مهندسان معمار و یا دانشجویان رشته های معماری و طراحی به دنبال این هستند که ایده ها و طراحی های سه بعدی و مدل سازی های خود را به سادگی اجرا کنند و در زمان کم آن ها را ارائه دهند. امروزه حضور پر رنگ تکنولوژی در دنیا باعث شده است که انسان ها کارهای خود را به سادگی و با استفاده از کامپیوترها انجام بدهند و معماران هم از این قاعده مستثنی نیستند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که برنامه های معماری بسیار سنگین هستند و برای اجرای آن ها به یک سیستم معماری با پارامترهای مناسب احتیاج داریم از این رو یکی از اصلی ترین سیستم مورد نیاز معماران، طراحان و مهندسان سیستم رندرینگ می باشد. سیستم های زیادی وجود دارد که می توان از آن ها برای رندگیری استفاده کرد.

اما باید این موضوع را در نظر گرفت که انجام عملیات رندرینگ برای طولانی مدت به آن سیستم ها آسیب جدی خواهد رساند. از این رو بهترین انتخاب برای مهندسان و معماران استفاده از سیستم رندرینگ می باشد که توانایی انجام کارهای سنگین در طولانی مدت را دارند مثل سیستم های گیمینگ

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری1

معماران از یک کامپیوتر چه می خواهند؟

معماران، طراحان و دانشجویان معماری می خواهند که به راحتی طرح های شماتیک، اسناد ساخت و ساز، ترسیم های سه بعدی زیبا، مدل سازی و انیمیشن های پیاده روی ایجاد کنند و هم چنین بتوانند صحنه ها را در سریع ترین زمان ممکن ارائه دهند.

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری2

نکات مهم در خرید سیستم مورد نیاز معماری

پردازنده (CPU): قلب تپنده سیستم شما! برای کارهای معماری، به پردازنده‌ای قدرتمند با حداقل ۶ هسته و ۱۲ رشته نیاز دارید. پردازنده‌های سری Intel Core i7 و AMD Ryzen 7 گزینه‌های ایده‌آلی هستند.

کارت گرافیک (GPU): برای رندرینگ‌های سریع و روان، به کارت گرافیکی با حداقل ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی و پشتیبانی از فناوری‌های جدید مانند RTX نیاز دارید.

حافظه رم (RAM): حافظه‌ای برای ذخیره‌سازی موقت اطلاعات! ۱۶ گیگابایت رم برای شروع کار کافی است، اما اگر با پروژه‌های سنگین کار می‌کنید، ۳۲ گیگابایت یا بیشتر رم را پیشنهاد می‌کنیم.

فضای ذخیره‌سازی: به فضایی جادار برای ذخیره‌سازی پروژه‌ها، مدل‌ها و رندرها نیاز دارید. ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD برای شروع مناسب است، اما می‌توانید از هارد دیسک‌های HDD با ظرفیت بالا برای ذخیره‌سازی اضافی استفاده کنید.

مانیتور: دریچه‌ای به دنیای طراحی! مانیتوری با وضوح بالا (UHD یا ۴K) و رنگ‌های دقیق برای مشاهده جزئیات و خلاقیت بیشتر ضروری است.

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری4

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری5

ویژگی های سیستم مورد نیاز معماری

بسیاری از نرم افزارهای معماری مانند: آرشیکد، اکتان رندر، اسکچاپ، اتوکد و … برای اجرا نیازمند به یک سیستم قدرتمند با پارامتر های مناسب هستند که این پارامترها شامل رم، پردازنده و کارت گرافیک هستنند. در ادامه به بررسی این قطعات و ویژگی هایی که یک سیستم مورد نیاز معماری باید داشته باشد را بررسی می کنیم.

 CPU ( واحد پردازش مرکزی)

از اصلی ترین نیاز های شما برای رندرگیری CUP می باشد. رندر به طور کلی به CUP نیاز دارد، اگرچه دستگاه هایی مانند V-ray از شتابGPU  پشتیبانی می کنند.بنابراین،رندر برای تجسم سریع تر، یه هسته ها و رشته های اضافی نیاز دارد. به عنوان یک قانون کلی، دو برابر کردن تعداد هسته ها، زمان رندر را به نصف کاهش می دهد.

علاوه بر این، اگر شما یک حرفه ای سطح بالا هستید که تمایل به شبیه سازی سه بعدی طرح های مدل شده داریدف پردازنده اهمیت ببیشتری پیدا می کند. هر دانشجی معماری یامعماری حرفه ای از نرم افزار قدرتمند CAD و Revit استفاده می کند. برای تهیه بهترین لپ تاپ برای معماری به حداقل پردازنده  Intel Core I7  یا پردازندهAMD Ryzen  نیاز است. تا در حین انجام کارها و برنامه های مختلف با مشکل رو به رو نشود.

RAM

به عنوان یک حرفه ای، ممکن است مجبور شوید مدل ها را مرتبا رندر کنید. هر رندر شامل ذخیره سازی هندسه، داده ها و بافت ها در RAM برای بازیابی سریع تر، به ویژه در زمان واقعی است. رندر های واقعی حتی از بافت های ۴K استفاده می کنند که هر کدام ممکن است بیش از ۶۴ گیگابایت حافظه سیستم را اشغال کنند.

یکی از صحنه ها اغلب شامل ۱۰۰ تکسچر ۴K است که در نتیجه اهمیت  RAM را تایید می کند. رم قوی، از مشخصات یک کامپیوتر مناسب معماری است. نرم افزار های معماری قسمت عمده ای ازRAM  شما را تشکیل می دهند. مخصوصا هنگام انجام چند کار همزمان و رندرهایی با کیفیت بالا، بنابراین، یارانه هایی با ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت RAM ترجیح داده می شود. اگرچه گیگابایت برای اکثر اهداف کافی است.

GPU( واحد پردازش گرافیک)

در حالی که GPU به طور قابل توجهی بر عملکرد رندر تاثیر نمی گذارد، برای مدل سازی سه بعدی، به ویژه برای ترسیم پیش نمایش های Wireframe ضروری است. با این حال، اگر از رندرهای iRay یا VRay استفاده می کنید، می تواند از API پردازشCUDA  و پشتیبانی RAY- Tracing، برای نتایج بهتر بهره ببرید.

برای ساده تر کردن کارها، GPU عمدتا تجربیات Viewport  یاUI  مرتبط با رندر و مدل سازی را بهبود می بخشد. سخت افزار مورد نیاز برای نرم افزار های معماری اگر می خواهید از نرم افزار های سنگین مانندVectorworks،۳ds max،  Rhino revit یا  ArchiCAD استفاده کنید، به یک کارت گرافیک عالی نیاز دارید. استفاده از لپ تاپ ایده آل برای معماری حداقل پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی برای پردازش نیاز دارد.

SSD یا HDD یا درایو هیبریدی

هنگامی که رم را به حداکثر رساندید، بافت ها مستقیما به فضای ذخیره سازی صفحه می روند. اگرچه این امر سرعت رندر را ده برابر کند می کند، اما یک SSD با پشتیبانی از حافظهNVMe  و  Optane  همچنان می تواند به شما در دستیابی به سرعت های قابل قبول کمک کند.

علاوه بر این، هنگامی که رندر کامل شده وram نیز برای فریم پردازش بعدی آزاد شد، تجسم ها، رندرهای previz  و انیمیشن ها به حافظه منتقل می شوند. برای اطلاعات بیشتر مورد سیستم مورد نیاز معماری با ما همراه باشید.

اندازه صفحه نمایش و وضوح تصویر:

با توجه به جزییات لازم، لپ تاپی با اندازه صفحه نمایش بین ۱۵ تا ۱۷ اینچ معمولا برای ارائه معماری ضروری شناخته می شود. با این حال، اگر قابلیت حمل اولویت باشد، نمایشگرهای ۱۳.۳ و ۱۴ اینچ برای بیشتر کارهای طراحی معماری روز مره کافی هستند.

یک نمایشگر با وضوح FHD برای بهترین لپ تاپ معماری کافی است. با این حال، وضوح بالاتر مانند UHD، ۴Kیا ۵ K شما را برای آینده آماده می کند.

سیستم مورد نیاز نرم افزارهای معماری

اکنون که شما متوجه شدید به چه پارامترهایی برای سیستم مورد نیاز معماری احتیاج دارید ما، در ادامه مشخصات تعدادی سیستم را در اختیارتان قرار داده ایم.

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری7

سیستم مورد نیاز برای طراحی معماری6

 

اجزای اصلی یک سیستم مخصوص مدل سازی سه بعدی و رندرینگ چیست؟

  • کیس کامپیوتر
  • پردازنده گرافیکی
  • پردازنده مرکزی
  • حافظه رم
  • واحد منبع تغذیه
  • حافظه ذخیره سازی مانندSSD، NVE، HDD
  • کارت گرافیک
  • مانیتور
  • سیستم خنک کننده
  • سیستم عامل
  • دستگاه های ورودی: صفحه کلیدی، ماوس و غیره

معماران حرفه‌ای که با پروژه‌های سنگین و رندرینگ‌های پیچیده کار می‌کنند:

پردازنده:
 Intel Core i9 یا AMD Ryzen 9
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 3080 یا AMD Radeon RX 6800 XT
حافظه رم: ۶۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت SSD
همیشه به یاد داشته باشید که این فقط یک راهنمای کلی است و بهترین سیستم برای شما به نیازها و بودجه‌تان بستگی دارد.

چقدر می‌خواهید برای سیستم خود هزینه کنید؟

تعیین بودجه، اولین قدم در انتخاب سیستم مناسب برای شما است. با مشخص کردن بودجه، می‌توانید گزینه‌های موجود را محدود کرده و سیستمی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و جیب شما متناسب باشد.

نکاتی برای تعیین بودجه:

حداقل و حداکثر بودجه خود را مشخص کنید.
به قیمت نرم‌افزارها و لوازم جانبی نیز توجه کنید.
به یاد داشته باشید که قیمت‌ها ممکن است به مرور زمان تغییر کنند.
در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید سیستم خود را در آینده ارتقا دهید.
در اینجا چند نمونه از سیستم‌های مناسب برای بودجه‌های مختلف آورده شده است:

بودجه کم (تا ۳۰ میلیون تومان):
پردازنده:
 Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1650 یا AMD Radeon RX 5500 XT
حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD

بودجه متوسط (۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان):
پردازنده:
 Intel Core i7 یا AMD Ryzen 7
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 3060 یا AMD Radeon RX 6600 XT
حافظه رم: ۳۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD

بودجه بالا (۵۰ میلیون تومان و بیشتر):
پردازنده: Intel Core i9 یا AMD Ryzen 9
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 3080 یا AMD Radeon RX 6800 XT
حافظه رم: ۶۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت SSD

در پایان از شما عزیزان سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله با آژندآشیانه همراه بودید. امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید