۹ سایت فریلنسر معماری

تکنولوژی‌هایی با کمرنگ کردن محدودیت‌‌هایی مثل مرزهای سیاسی، کره زمین را به یک دهکده جهانی تبدیل می‌کنند، بسیار پرکاربرد هستند. استفاده از سایت فریلنسر در سال‌های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده و بسیاری از افراد به کمک این سایت‌ها امرار معاش می‌کنند. این سایت‌ها یک بستر برد_برد فراهم کرده‌اند و کارفرماها هم به نیروهای کار محلی محدود نیستند و می‌توانند از این طریق به بهترین فریلنسرها دسترسی داشته باشند.

از کار معمولی خود خسته شده اید و می خواهید به صورت فریلنس کار کنید یا تازه در رشته معماری فارغ التحصیل شده اید و به دنبال شغل می گردید؟ کار کردن از خانه به صورت فریلنسری اکنون بیش از هر زمان دیگری رایج شده است و مزایای زیادی دارد. با آژند آشیانه همراه باشید تا سایت های برتر فریلنسری برای معماران را در ادامه بشناسید.

روش فعالیت سایت فریلنسری چگونه است؟

مخاطب این مقاله دو گروه هستند: کارفرماها و فریلنسرها؛ به همین دلیل باید روش کار با سایت‌های دورکاری را از دو بُعد بررسی کرد. سیاست‌ها، استراتژی‌های جذب مشتری و مدل مالی سایت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما همه آن‌ها از یک چارچوب کلی برای ایجاد ارتباط بین کارفرما و فریلنسر پیروی می‌کنند.

فریلنسرها باید مهارت‌ها و رزومه خود را در سایت بارگذاری کنند و کارفرماها نیز باید اطلاعاتی درباره پروژه مورد نظرشان ارائه دهند. بعد از اینکه کارفرما رزومه‌ها و پیشنهادات فریلنسرهای مختلف را بررسی کرد، در بستر سایت با او چت می‌کند و پروژه خود را به او می‌سپارد.

کارفرما باید پیش از شروع کار، هزینه پروژه را بپردازد. البته تا زمانی که پروژه به اتمام نرسیده باشد، پول در حساب سایت فریلنسری بلوکه خواهد شد. بعد از اتمام پروژه، کارفرما دستمزد را آزاد می‌کند و پول به حساب فریلنسر واریز می‌شود.

مزیت‌های کار با سایت ‌های فریلنسر برای کارفرما و فریلنسر

  • پیدا کردن بهترین نیروی کار بدون محدودیت مکانی
  • امکان برون سپاری پروژه ها بدون نیاز به استخدام نیروی اضافه
  • فعالیت در فضایی قابل اعتماد
  • طمینان از دریافت دستمزد
  • سهولت در پیدا کردن پروژه
  • امکان کسب درآمد دلاری و کار با کشورهای خارجی
  • پرداخت به موقع دستمزد

بهترین سایت فریلنسر ایرانی:

۱.سایت پونیشا

اولین نکته‌ای که توجه مرا به این سایت جلب کرد، انتخاب اسم برند آن بود؛ بنیان‌گذاران این سایت پویا، نیما و شایان نام داشتند و با ترکیب این سه اسم به کلمه جذاب «پونیشا» رسیدند. پونیشا جزو موفق‌ترین سایت‌های فریلنسر ایرانی است.

فریلنسرهای پونیشا در حوزه‌‌های مختلف فعالیت می‌کنند. فریلنسرها بعد از عضویت در سایت پونیشا می‌توانند ۵ پیشنهاد رایگان برای پروژه‌های مربوط به حوزه تخصصی‌شان ارسال کنند، اما بعد از آن برای ثبت پیشنهاد در پروژه‌ها باید اشتراک بخرند. همچنین درصدی از سود پروژه به عنوان کارمزد پونیشا برداشته می‌شود.

یکی از نقاط ضعف پونیشا به عنوان یک کارخانه آنلاین عدم مدیریت پیشنهادهاست. فضای رقابتی در این سایت فریلنسر ایرانی باعث شده است که برخی از افراد حجم کار زیاد با کیفیت بالا را با قیمت‌های بسیار پایین انجام دهند. این موضوع به تعیین تعرفه در تمام بسترهای کاری آسیب می‌رساند و باعث می‌شود کارفرماها تصور کنند همیشه می‌توانند با کم‌ترین قیمت، بالاترین کیفیت را داشته باشند.

پونیشا

۲.سایت کارلنسر

کارلنسر پلتفرم فریلنسینگ با هدف فراهم ساختن فضای کاری حرفه‌ای بین کسب و کارها و متخصصین حرفه ای ایجاد شده است. بنیان گذاران کارلنسر متخصصین حوزه‌های مختلف را جهت ساخت پلتفرمی پویا گرد هم آورده است و نیروی فعال و با انگیزه را از سرمایه‌های شرکت دانسته و سعی در فراهم آوردن محیطی جهت رشد پرسنل کرده است.

تو کارلنسر، کارفرما تو صفحه ی ثبت پروژه یه پروژه تعریف می‌کند و قیمت و هزینه پیشنهادی میدهد
۲- فریلنسرهایی که دوست دارند پروژه رو انجام بدهند، روش پیشنهاد همکاری میزنند و قیمت و زمان پیشنهادی شون را اعلام میکنند.
۳- کارفرما پیشنهادها رو بررسی می‌کند، با فریلنسرها چت میکند، یکی از فریلنسرها رو استخدام میکند و پروژه را واگذار میکند.

کارلنسر

۳.سایت پارسکدرز

پارسکدرز اولین سایت فریلنسری بود که در ایران کار خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۸۶ وارد بازار شد. پارسکدرز امکان ثبت هر پروژه‌ای که بتواند به صورت اینترنتی انجام شود را دارد. روش فعالیت کارلنسر هم مانند سایر سایت های فریلنسری است و کارفرما و افراد انجام دهنده می‌توانند در بستر سایت با یکدیگر در ارتباط باشند.

رابط کاربری ساده پارس کدرز و کیفیت بالای کار فریلنسرهای فعال از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شده بسیاری از افراد این پلتفرم را به عنوان بهترین سایت فریلنسر در ایران بشناسند. پارس کدرز امکان فعالیت به صورت رایگان را هم دارد، اما با خرید اشتراک می‌توان به شکلی حرفه‌ای در این سایت فعالیت کرد.

سایت پارسکدرز

۴.سایت کاریتو

کاریتو (جاب اینجا) جزو سایت‌های فریلنسری ایرانی است که خدمات پشتیبانی و مشاوره حرفه‌ای ارائه می‌دهد و به کارفرمایان کمک می‌کند بهترین فریلنسرها را پیدا کنند؛ فریلنسرها هم با استفاده از خدمات مشاوره می‌توانند روش گرفتن پروژه‌های متناسب با مهارت‌هایشان را یاد بگیرند.
سایر قابلیت‌های کاریتو به صورت عمومی شبیه به سایر سایت‌های فریلنسری است و کارفرماها می‌توانند پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف را به صورت دورکاری به نیروهای بیرون از سازمان واگذار کنند.

کاریتو به عنوان یکی از بزرگترین و کامل‌ترین سایت‌های برون‌سپاری (پروژه ای و فریلنسرینگ) جهت انجام پروژه‌ کارفرمایان در ایران می‌باشد که نتیجه طراحی و برنامه‌ریزی چندین ساله ی این مجموعه است که توانسته با راه اندازی این سایت هزاران متخصص (فریلنسر) و کارفرما را در سرتاسر ایران با هم مرتبط نماید.

کاریتو

بهترین سایت های خارجی فریلنسر:

۱.Fiverr

Fiverr یک بازار آنلاین اسرائیلی است که توسط Micha Kaufmann و Shai Wininger در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و میزبان بیش از ۱.۳ میلیون شغل است. هدف اصلی Fiverr ساده کردن فرآیند استخدام و کار کردن به صورت فریلنسری است. قیمت تمام کارها در ابتدا ۵ دلار بود، اما اکنون فریلنسرها میتوانند با توجه به خدمات خود قیمت هایی تعیین کنند. به عنوان یک فروشنده میتوانید محصولات و خدمات سفارشی را برای فروش در سایت قرار دهید و برای افزایش هزینه ویژگی های اضافی را ارائه دهید.

Fiverr

۲.Freelancer

Freelancer در سال ۲۰۰۳ توسط Matt Barrie تاسیس شد و یکی از بزرگترین بازارهای فریلنسینگ و جمع سپاری است که کارفرمایان و فریلنسرها را به هم متصل می کند. تا به امروز بیش از ۱۳ میلیون پروژه در این سایت ارسال شده است. Freelancer یک مکان عالی برای شروع کار به عنوان یک فریلنسر است. کارها با قیمت ثابت یا نرخ ساعتی انجام می شود. بهترین پیشنهاد خود را برای یک پروژه بنویسید و استخدام شوید.

freelancer

۳.UPwork

Upwork با نام قبلی Elance-oDesk یک پلتفرم فریلنسینگ آمریکایی است که شرکت ها و فریلنسرها را برای انجام پروژه ها بهم وصل میکند. Upwork توسط Beerud Sheth، Srini Anumolu، Sanjay Noronha در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد.

سالانه سه میلیون شغل در Upwork ایجاد می شود. بنابراین یکی از بزرگترین بازارهای فریلنسری در جهان است. Upwork به مشتری امکان مصاحبه، استخدام و کار با فریلنسرها را از طریق پلتفرم Upwork میدهد.

UPwork

۴.Truelancer

Truelancer یک بازار فریلنسری جهانی است که در سال ۲۰۱۴ توسط Dipesh Garg راه اندازی شد. Truelancer یک پلتفرم آنلاین است که فریلنسرها و مشتریان را در سراسر جهان بهم وصل میکند. ایجاد یک حساب کاربری، یافتن کار یا ارسال یک پروژه در Truelancer هزینه ای ندارد، بنابراین اگر تازه فارغ التحصیل شده اید، Truelancer مکانی عالی برای شروع کار به عنوان یک فریلنسر است.

Truelance

۵.Houzz

Houzz یک وب سایت آمریکایی برای معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون، طراحی منظر و بازسازی خانه است. این شرکت در سال ۲۰۰۹ توسط Adi Tatarko و Alon Cohen تاسیس شد. Houzz ابزاری به نام Real Cost Finder را معرفی کرد. این ابزار تعاملی به کاربران کمک می کند تا برای بازسازی خانه و هزینه های کل برنامه ریزی کنند.

این ابزار از داده های جمع آوری شده جامعه آنلاین Houzz استفاده میکند. این جامعه شامل بیش از ۴ کرور صاحب خانه، علاقه مندان به طراحی خانه و متخصصان طراحی و بازسازی خانه در سراسر جهان است. در این پلتفرم میتوانید یک صفحه شخصی از کسب و کار خود شامل بیو، نمونه کارها و مخاطبین خود ایجاد کنید، پس از آن بر اساس موقعیت مکانی خود و نظرات مشتریان ایندکس می شوید.

houzz

نتیجه سایت برتر فریلنسری برای معماران:

فریلنسینگ می تواند گزینه بسیار خوبی برای معمارانی باشد که به دنبال آزادی در کار خود هستند. اما از نظر برخی افراد ممکن است در مقایسه با کار در یک شرکت معماری مزایای کمتری داشته باشد. حقیقت این است که فریلنسرها ساعات کاری انعطاف‌پذیری دارند و میتوانند نرخ و درآمد خود را افزایش داده‌اند. با فریلنسری می توانید از هر کجای دنیا یا از خانه خود کار کنید و تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است! امیدواریم سایت‌هایی که معرفی کردیم بتواند برای شما مفید باشند و به شما انگیزه بدهند تا یک معمار فریلنس بزرگ شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید